kr 1 039

Jenny og Jakob-serien

Pakketilbud
Jenny og Jakob bøkene er en morsom serie, bestående av sju bøker, for alle barn. Serien fokuserer på følelser og tanker - helt vanlige følelser og tanker!
Bøkene tilbyr barna et språk for å snakke om følelser, og gjennom samtale om bøkene kan de voksne rundt barna hjelpe dem å forstå følelsene sine. Bøkene er også ypperlige verktøy for pedagoger, som ønsker å jobbe med forebyggende psykisk helsevern for små barn.

Hver bok har en illustrert fortelling, en faktatekst til barna og en fagtekst til de voksne. Her er det informasjon knyttet til hvert tema og tips til hvordan en kan snakke med barn. Serien om Jenny og Jakob er skrevet for barn i barnehagealder og i småskolen.

Arnhild Lauveng har skrevet og illustrert bøkene. Hun er spesialist i klinisk samfunnspsykologi.
..................

- Bøkene appellerer til barna med fargesterke illustrasjoner og gjenkjennelige problemstillinger. Universitetsforlagets bøker er de som fungerer best skjønnlitterært, de kan brukes forebyggende og gjerne leses i sammenheng, og de kan også antakelig med hell brukes i for eksempel barnehager. - (Hedda Vormeland, Tidsskrift for Norsk Psykologforening nr. 2, 2015)

• Utgivelsesdato: 05.12.2013

Arnhild Lauveng

Arnhild Lauveng (f.1972) er utdannet cand. psychol. fra Universitetet i Oslo, spesialist i klinisk samfunnspsykologi og har phd fra Universitetet i Oslo. Hun har erfaring med klinisk arbeid med barn, unge og voksne, er en aktiv foredragsholder og arbeider i dag som forsker ved Nasjonalt senter for Erfaringskompetanse.