Kalkulus for ingeniører - kort og godt

Kalkulus for ingeniører - Kort og godt er en kompakt lærebok som gir en konsis fremstilling av de sentrale temaene i kalkulus, tilpasset behovet for ingeniørstudenter.

Boken dekker det meste av pensum i de fleste kurs om kalkulus som undervises på ingeniørutdanninger ved norske universiteter og høyskoler. Den går rett på sak, noe som gjør det lett å finne frem til kjernen av stoffet. Temaene som behandles er blant annet funksjoner, derivasjon, integrasjon, rekketeori, kurver og flater, funksjoner av flere variable, multiple integraler og vektoranalyse. Boken er spesielt velegnet som en støttebok og repetisjonsbok i kalkulus for alle ingeniørstudenter.

I tilknytning til boken er det lagt ut en rekke oppgaver med løsningsforlag, som du finner nederst på denne nettsiden.

Lisa Lorentzen er professor ved Institutt for matematiske fag, Norges teknisk-naturvitenskapelig universitet, NTNU. Her har hun undervist grunnkursene i matematikk ved sivilingeniørutdanningen i en årrekke.

• Utgivelsesdato: 20.10.2010

Lisa Lorentzen

Lisa Lorentzen er professor emerita ved Institutt for matematiske fag, Norges teknisk-naturvitenskapelig universitet. Her har hun undervist grunnkursene i matematikk ved sivilingeniørutdanningen i en årrekke.