Foto: Bjørn Langsem


Christine Myrvang


Facebookside

Christine Myrvang er historiker og arbeider som forsker 1 i økonomisk historie ved Institutt for kommunikasjon og kultur ved Handelshøyskolen BI. Hun har en bred kultur- og næringslivshistorisk orientering både som forsker og formidler, og har særlig arbeidet med forbruk, teknologi og bedriftshistorie. Myrvang har blant annet utgitt «Forbruksagentene. Slik vekket de kjøpelysten» (2009), og vært medforfatter av større kritikerroste bokverk om våpenindustrien, varehandelen og forsikringsbransjen. Hun var i 2015-2016 spaltist i Dagbladets «Historisk»-spalte.

Bøker av Christine Myrvang

  • Alltid foran skjermen

    Dagbladet og det digitale skiftet

    Martin Eide, Christine Myrvang

    En frihetselskende kulturavis møter den digitale oppmerksomhetsøkonomien.

  • Storebrands og forsikringsbransjens historie

    Bind 1 og 2: 1767-2017

    Sverre August Christensen, Trond Bergh, Espen Ekberg, Christine Myrvang

    Brannruiner og kontorrutiner, salgsagenter og sørgende enker, konkurranse og kalkulasjon. Velkommen til Storebrands og forsikringsbransjens historie!

  • Mellommannen

    Joh. Johannson og kampen om dagligvaremarkedet 1866-2016

    Lars Thue, Espen Ekberg, Christine Myrvang

    Unik innsikt i historien til Norges dagligvaregigant, Joh. Johannson, og nøkkelen til å forstå den norske dagligvarerevolusjonen.

Produktet   ble lagt til i handlekurven. Se handlekurven

x