Lene Pettersen


Lene Pettersen er sosialantropolog med doktorgrad i strategi fra Handelshøyskolen BI. Hun arbeider som forsker ved forskergruppen Teknologi og bærekraft, Forbruksforskningsinstituttet SIFO, Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA). Hun har tidligere vært førsteamanuensis og programansvarlig for bachelorprogrammet Strategi og PR ved Avdeling for Ledelse ved Westerdals Oslo ACT. Lene Pettersen har ti års bakgrunn fra kommunikasjons- og konsulentbransjen og er styremedlem i Senter for tverrfaglig medieforsking (STM). Forskningsinteresser er strategi, sosiale medier i organisasjoner, arbeid og kommunikasjonspraksiser, teknologi, personvern og sosiale nettverk. I tillegg til flere bokbidrag har hun publisert artikler i tidsskrifter som Nordic Journal of Science and Technology Studies og Nordicom review, samt presentert forskningen sin på en rekke anerkjente akademiske konferanser.

Bøker av Lene Pettersen

  • Metodebok for kreative fag

    Hans Erik Næss (red.), Lene Pettersen (red.)

    Forventet på lager 08.03.2017

    Praktisk innføring til metodearbeid, skreddersydd for de kreative fagene.

Produktet   ble lagt til i handlekurven. Se handlekurven

x