Foto: Eva Narvhus


Therese Nerheim Hopfenbeck


Therese Nerheim Hopfenbeck har vært ansatt som forsker ved Oxford University Centre for Educational Assessment siden 2012. Hun har tidligere jobbet ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS) ved Universitetet i Oslo, hvor hun også tok sin doktorgrad omlæringsstrategier med utgangspunkt i data fra PISA 2006. . Hopfenbeck har mange års erfaring som ungdomsskolelærer. Hun har tidligere forfattet flere artikler i PISA rapportene "Tid for tunge løft" (2007) og "På rett spor" (2010), og har ellers bidratt med kapitler i bøkene" Læringsstrategier: Søkelys på lærernes praksis" (2006) og "PISA- sannheten om skolen?" (2010).

Bøker av Therese Nerheim Hopfenbeck

  • Strategier for læring

    Om selvregulering, vurdering og god undervisning

    Therese Nerheim Hopfenbeck

    Hva er en god læringsstrategi? Hvordan kan lærere og elever samarbeide om vurderingsarbeid?

  • Kvalitet i norsk skole

    Internasjonale og nasjonale undersøkelser av læringsutbytte og undervisning

    Therese Nerheim Hopfenbeck (red.), Marit Kjærnsli (red.), Rolf Vegar Olsen (red.)

    I denne boka forklarer forskere hva kvalitet i skolen er, og hvordan vi måler og observerer dette.

Produktet   ble lagt til i handlekurven. Se handlekurven

x