Kundeservice

Hjelp til å gjennomføre en handel

Betaling:
Privatkunder kan betale med Visa eller MasterCard. Bedriftskunder kan betale med faktura.

Bedriftskunde:
Ved å registrere deg som bedriftskunde kan du handle bøker på vegne av din bedrift eller instutisjon og få tilsendt faktura. Her kan du registrere en eventuell avvikende fakturaadresse. Når du har funnet bøkene du vil ha så trykker du på "legge i handlekurv". Handlekurven viser til en hver tid hvor mange bøker du har valgt. Her kan du også fjerne bøker om du skulle ombestemme deg. Når du har plukket ut bøkene du ønsker, trykker du "til kassen".

Trykk her for å registrere deg som bedriftkunde.

Privatkunde:
Når du har funnet bøkene du vil ha så trykker du på kjøp. Handlekurven viser til en hver tid hvor mange bøker du har valgt. Her kan du også fjerne bøker om du skulle ombestemme deg. Når du har funnet bøkene du ønsker, så trykker du på til kassen.

Trykk her for å registrere deg som privatkunde

Glemt passord:
Dersom du har mistet eller glemt passordet ditt, kan du få tilsendt nytt passord her.

Leveringstid:
Vi har leveringstid på 3-5 virkedager. Det kan likevel forekomme utforutsette hendelser som forsinker leveransen. Ta kontakt om ordren din er en hasteordre. Levering til utlandet må beregne ekstra leveringstid. 

Du kan velge følgende leveringsmåte:

  • A-post Norge: kr 44,-. Kan ikke spores. Fri frakt ved kjøp av 400,- kroner eller mer.
  • Dør til dør-pakke: kr 180,-. Kan spores.
  • Bedriftspakke ekspress over natt: kr 320,-. Kan spores. 

Levering til utlandet:Forsendelser innenfor Europa og Svalbard belastes med kr 150,- i porto og ekspedisjonsgebyr (B-post utland).Pakken kan ikke spores.

Dine rettigheter - angrerettloven og forbrukerkjøpsloven

Når du handler varer gjennom Universitetsforlaget gjelder både forbrukerkjøpsloven og angrerettloven. Dette betyr at hvis du finner mangler ved din bestilling eller av annen grunn angrer ditt kjøp kan du i følge angrerettloven angre ditt kjøp innen 14 dager etter at du har fått giroen eller varen. Når du ønsker å returnere en vare er det viktig at du fyller ut returskjemaet, og legger dette ved returforsendelsen. Vi tilbakefører penger når varen er kommet i retur.

Angrerettskjema følger med din bestilling. Du kan også laste det ned her. Vi gjør oppmerksom på at dersom du returnerer varen fordi du angrer kjøpet, må du betale returportoen. Trykk her for å lese mer om angrerett. Angreretten gjelder kun privatkunder.

Retur av bøker:
Postboksadresse/retur som sendes med post:

Forlagsentralen ANS
Postboks 20
1402 Ski

Feil på bøker:
Hvis det er feil eller skade på leveransen, kan du kontakte oss - for å avtale retur, bytte eller prisavslag. Bruk skjemaet oppe til høyre.

FAQ - Ofte stilte spørsmål:

  • Når kommer bøkene mine?

    Vi har vanlig leveringstid på 3-5 virkedager. Det kan likevel forekomme utforutsette hendelser som gjør at det oppstår noe forsinkelse. Bruk kontaktskjemaet oppe til høyre for å kontakte oss hvis du mistenker at forsendelsen er forsinket. Ved utsendeler til utlandet kan leveringstiden variere ytterligere. Ta kontakt om du lurer på noe angående din levering

  • Jeg finner ikke boken jeg søker på nettsidene deres?

    Finner du ikke boken du leter etter på nettsidene kan dette skyldes at boken er utsolgt og ute av produksjon. Alt håp om å finne boken er likevel ikke ute. Gjelder dette en pensumbok? Da kan det tenkes at boken er overført til  pensumstjenesten.no. Et annet alternativ for å finne gamle bøker kan være www.antikvariat.net.

  • Bøkene jeg har fått har skader, mangler etc. Hva gjør jeg?

    Det er først og fremst veldig beklagelig hvis boken du har bestilt inneholder skader eller har mangler ved seg. Dette skal vi selvfølgelig ta tak i. Bruk skjemaet oppe til høyre for å avtale retur og utsendelse av ny bok til deg. Gjelder dette en nettbestilling? Send med ordrenummeret når du kontaker oss. På den måten kan vi raskere behandle forespørselen din.

  • Hvordan får jeg anmeldereksemplar eller vurderingseksemplar av en bok?

    Er du foreleser eller annen pensumsbeslutter som ønsker å vurdere bøker til pensum?  Følg denne linken for å få tilsendt vurderingseksemplarer. Er du derimot på jakt etter anmeldereksemplar? Bruk skjemaet oppe til høyre. Det er Universitetsforlagets markedskonsulenter som sender ut anmelderekemplar og vurderingseksemplar.

  • Jeg har en bokidè. Hvor skal jeg henvende meg?

    Vi er alltid på utkikk etter nye talenter og ønsker veldig gjerne å komme i kontakt meg deg. Les mer om hvordan du kan bli forfatter her

  • Det har skjedd en feil med min faktura/betaling. Hva gjør jeg?

    Har du fått fakturaen uten bok, eller motsatt? En enkel forklaring på dette kan være at bok og faktura sendes ut fra forskjellig sted og ikke alltid kommer samtidig. Bruk kontaktskjemaet opp til høyre for andre henvendelser.

  • Univeritetsforlaget har rettighetene på boken, omslag, bilder etc. Hvem skal jeg kontakte?

    Det er fint om du tar direkte kontakt med vår forlagssekretær- og rettighetsansvarlige, Cecilie Ulstein-Brokner. Hun kan kontaktes på e-post eller tlf. 466 14 856

  • Jeg har spørsmål angående tidsskrift.

    Gjelder henvendelsen din kjøp av artikler, enkelthefter eller spørsmål angående abonnement?  Anne Sjø Råme og  Edith Dombek tar seg av kundeservice på de ulike tidsskriftene. Du kan enkelt kontakte de her.

    For markedsrelaterte spørsmål angående tidsskrift. Ta kontakt med salgs- og markedskonsulent, Jelena Doublinskaia. Hun sender blant annet ut vurderingseksemplar og anmeldereksemplar for tidsskriftene.

    Har du spørsmål angående www.idunn.no kan du sende e-post til post@idunn.no.

Produktet   ble lagt til i handlekurven. Se handlekurven

x