Ledig stilling som salgs- og markedssjef


Dette er en spennende og sentral lederrolle i utvikling og salg av den fremste faglitteraturen og de beste læremidlene, uansett format.  Hos oss får du stor frihet til å lede salgs- og markedsarbeidet i skjæringspunktet mellom en papirbasert og en digital virkelighet.  

Som salgs- og markedssjef i Universitetsforlaget vil du spille en avgjørende rolle i et forlag der digital innholdsinnovasjon og utvikling av nye digitale løsninger for pensumlitteratur er høyt på agendaen. Du vil bli sterkt involvert i utviklingen av nye forretningsmodeller og pris- og pakketeringsstrategier, samt i lanseringen av disse i markedet. Vi arbeider smidig, der tett kontakt med brukerne og forståelse av deres behov er drivende for valgene vi tar. Vi håper å finne deg som tenker på samme måte.

Salgs- og markedssjefen har det overordnede ansvaret for alt markedsarbeidet i forlaget og leder en avdeling på 15 personer, der dedikerte team bl.a. arbeider med:

  • markedsføring og salg av bøker til pensumbesluttere og bokhandlere

  • B2B-abonnementssalg av den digitale juss-plattformen Juridika

  • Salg av tidsskriftabonnementer og konsortieavtaler

  • kundeservice.

I Universitetsforlaget vil du inngå i forlagssjefens lederteam og bli del av et dynamisk arbeidsmiljø, med trivelige kollegaer som samarbeider tett med de fremste kunnskapsmiljøene i landet.

Sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver vil bli å:

  • spille en sentral rolle i produktutviklingen og utviklingen av forretningsmodeller, inklusive pris-og pakketeringsstrategier for nye digitale innholdstjenester for studenter

  • etablere salgs- og markedsføringsstrategier for abonnementsbaserte digitale innholdstjenester

  • bygge en sterk salgs- og markedsavdeling gjennom å strukturere, prioritere og vise retning

  • lede utviklingen av nye salgskanaler

  • utvikle salgs- og markedsstrategier for alle forlagets digitale og fysiske produkter

  • ha hovedansvaret for kommunikasjon, markedsanalyse, kundekontakt og kundeservice

  • lede forlagets bransjeforhandlinger

Vi ser etter deg som har høyere utdanning innenfor markedsføring og økonomi. Du har minst fire års ledererfaring og gode resultater fra salgsledelse og moderne markedsføring. Det er en stor fordel om du har arbeidet med salg og markedsføring av digitale innholdstjenester og strukturerte kundeforhold/abonnementssalg. Kjennskap til utdannings- og forskningssektoren er en fordel. 

Er du klar for et nytt kapittel?  Dette er en sentral og viktig lederrolle i en bransje i stor endring der du får muligheten til å jobbe med de fremste fagpersonene innenfor høyere utdanning. Vi kan love deg gode utviklingsmuligheter både faglig og personlig. Konkurransedyktige betingelser og mange goder, som blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger, subsidiert kantine, firmahytte og treningsstøtte. Universitetsforlaget holder til på Sehesteds plass, sentralt i Oslo.

Ta gjerne kontakt med vår rekrutteringspartner Bønes Virik AS ved Managing Partner Anne S. Posner på 906 91 846 om du har spørsmål om stillingen. Søknad og CV sendes snarest og innen 20.6.21. Alle henvendelser blir håndtert konfidensielt.

Søk stillingen på Finn