Velg format

kr 299

Lean Business Planning

Informasjon om boka

  • Sider: 240
  • Språk: Bokmål
  • ISBN: 9788215026084
  • Utgivelsesdato: 14.09.2015
  • Bokgruppe: 212
Fra forretningsplan til forretningsutvikling. «Lean Business» redefinerer forretningsplanen, fra å være et dødt dokument myntet på finansieringskilder til å inneholde de sentrale prosessene i all smidig forretningsutvikling.
Gjennom åtte intuitive og klare trinn tar forfatterne oss med på en reise fra de overordnede strategiske spørsmålene til den taktiske oppfølgingen. Boken støtter et webbasert ledelsesverktøy (www.leanbusinessplanner.com) som gjør deg i stand til å følge opp planen din hver eneste dag. Slik blir forretningsutviklingen en kontinuerlig aktivitet, ikke et skippertak en gang i året.

De åtte trinnene, som samtidig representerer hovedstrukturen i boken, er:
- ressurser
- forretningsidé
- forretningsmodell
- gap
- mål
- risiko
- oppgaver
- oversikt

Forfatterne følger hele veien Lean Business-filosofien i praksis. Her er ingen ting «hogget i stein». Man skal hele tiden jakte på forbedring, og planer kan og bør endres kontinuerlig. Boken inneholder en gjennomgående case som viser hvordan teoriene, metodikken og verktøyene i boken kan anvendes i praksis.

«Lean Business Planning» henvender seg til alle som jobber i og med bedrifter som har vekstambisjoner. Den vil dessuten være ideell lesning for alle som tar kurs innenfor forretningsutvikling eller entreprenørskap.

«Denne boken er blitt forretningsplanens uunnværlige ABC. Den er solid forankret i teori samtidig som forfatterne får med store porsjoner praktisk erfaring. Med denne boken i hånden går forretningsplanen fra å være et pliktløp overfor finansieringskilder til å bli et nødvendig strategisk og praktisk verktøy for enhver virksomhet. Bokens tydelige metodikk og klare struktur gjør at selv den travleste entreprenør raskt vil få nytte av den.»
Terje Wold, adm. dir. i og gründer av Invenia AS

Yngve Dahle

Yngve Dahle er Siviløkonom fra NHH i tillegg til å ha studert statsvitenskap. Han har jobbet 6 år i bank og forsikring, bla. som markedsdirektør i Gjensidige. Deretter har han arbeidet 10 år i ulike teknologiselskaper i Norge og utlandet. I tillegg til å være partner Innoco AS er Yngve founding partner i Viaduct Ventures og Høyskolelektor II ved institutt for innovasjon på markedshøyskolen i Oslo.
Mer informasjon om forfatteren