Lesing, lekser og læring

Tilpasset opplæring og inkludering i den flerkulturelle skolen

Stein Laugerud, Norunn Askeland, Bente Aamotsbakken

kr 399

Last ned innholdsfortegnelse som PDF
Bestill vurderingseksemplar

Lærere i barne- og ungdomsskolen må forholde seg til elever og foreldre med ulik språklig, kulturell, religiøs og etnisk bakgrunn. Dette skaper utfordringer når det gjelder faglig formidling, bruk av læremidler og kommunikasjon med elever og foreldre.

Denne situasjonen har også betydning både for den praktiske og den didaktiske tilretteleggingen i klasserommet, skolen som sosial arena og skolen som institusjon.

Denne boka tar for seg tilpasset opplæring, grunnleggende ferdigheter, integrering og identitet, lesing av fagtekster og samarbeid mellom hjem og skole, alt med et særlig blikk på den flerkulturelle skolen.

Boka bygger på ny forskning, bl.a. fra et avsluttet forskningsprosjekt om lesing av fagtekster i en flerkulturell skole.

Stein Laugerud er høgskolelektor ved Institutt for pedagogikk, Norunn Askeland og Bente Aamotsbakken er professorer ved Institutt for språkfag, alle ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold (HBV).

Mer info om boka -

Sider 128
Målform bm
Utgave 1
ISBN 9788215021720
Utgivelsesår 2014
Bokgruppe 215
Salgsdato 30.05.2014
Leveringstid 3-5 dager

Produktet   ble lagt til i handlekurven. Se handlekurven

x