hva er INTERNETT

På få år har Internett gått fra å være et sært fenomen til å bli en sentral del av millioner av menneskers hverdag. Nettet er nå kanskje den viktigste pådriveren for utviklingen av nye medier, tjenester, politiske og kulturelle uttrykk, samværsformer og måter å tilegne seg kunnskap på.
Gisle Hannemyr er forsker ved Institutt for Informatikk ved Universitet i Oslo. Hans spesialfelt er bl.a. teknologi og samfunn, e-handel, datasikkerhet og informasjonsarkitektur. Hannemyr har mottatt Rosings hederspris for sitt arbeid med å gjøre Internett kjent for folk flest.

• Utgivelsesdato: 04.11.2005

Gisle Hannemyr