Mye Bedre Møter

Velskrevet bok om hvordan møter kan gå fra å være ressurssløsing til å bli et uunværlig og effektivt redskap, også i forbindelse med organisasjonutvikling og endring av organisasjonskultur.

I arbeidslivet er det ingen annen enkeltstående aktivitet som medfører så stor sløsing med ressurser som møter. Likevel, og enten de er fysiske eller virtuelle, er møter uunnværlige i enhver organisasjon.

I "Mye Bedre Møter" viser forfatterne at møter ikke nødvendigvis er et onde, men kan være effektive redskap.
* I del I presenterer de en metodikk for hvordan møteansvarlige og deltakere kan få maksimalt ut av møtene.
* I del II anvendes metodikken for å beskrive 12 typiske møtetyper, slik som læringsmøter, kreative møter, strategimøter, evalueringsmøter, krisemøter, forhandlingsmøter etc.

Boken er levende skrevet og spekket med gode eksempler og praktisk verktøy. Ut over å bidra til bedre møtepraksis vil den være en kilde til organisasjonsutvikling og endring av organisasjonskultur.

Boken henvender til alle som leder og lider i møter. Men den vil også være særdeles nyttig for alle som jobber med utvikling av team og grupper mer generelt..

• Utgivelsesdato: 12.09.2012

Harald Stokkeland

Harald Stokkeland er utdannet statsviter og har tverrfaglig førsteamanuensiskompetanse med generell ledelse og organisasjonsfag som hovedinnslag. Han har erfaring fra høgskolesystemet, Verdens helseorganisasjon og offentlig forvaltning. Stokkeland har drevet konsulentfirmaet Stokkeland International Consulting Ltd. (SIC-AS) siden 1994.

Jakki Moore

Jakki Moore er utdannet kunstner og antropolog. Hun har bakgrunn som administrator og tilrettelegger av kunstsentre og ¿events¿ ¿ bl. a. ved Esalen Institute, California. Hun jobber deltid i SIC ¿ både som gruppefacilitator, med videoproduksjon, visuell facilitering, animasjon og illustrering av faglitteratur og fagkonsepter. Moore har vært konsulent på flere større nasjonale og internasjonale jobber i SIC-AS.