Tredjemannsvern - Dynamisk tingsrett, konkursrett og panterett

Oppgavesamling med veiledninger. 4. utgave
Boken inneholder oppgaver med veiledning i faget tredjemannsvern (dynamisk tingsrett, panterett og konkursrett). Boken er nyttig for alle som studerer faget - både nye og viderekomne - og kan brukes både til selvstudium, gruppestudium og i undervisning.

Denne fjerde utgaven er oppdatert i henhold til de mange lovendringene som er kommet til siden forrige utgave. Den er også tilpasset utviklingen i de senere års rettspraksis.

Erlend Haaskjold er partner i advokatfirmaet Arntzen de Besche. Nicolai V. Skjerdal er partner i advokatfirmaet Hjort. Begge har i en årrekke undervist ved Det juridiske fakultet i Oslo.

• ISBN: 9788215019949
  • Utgivelsesdato: 11.12.2013

Erlend Haaskjold

Erlend Haaskjold er advokat og partner i advokatfirmaet Schjødt. Han fikk møterett for Høyesterett i 2003 og arbeider særlig med prosedyre og tvisteløsning. Haaskjold har i en årrekke undervist i sentrale formuerettslige emner ved Det juridiske fakultet ved Universitetet i Oslo, og han har tidligere blant annet skrevet bøkene Kontraktsforpliktelser (2. utg. 2013) og Obligasjonsrett - en innføring (2. utg. 2023). Han har dessuten bred erfaring som voldgiftsdommer i kommersielle og internasjonale tvister.

Nicolai V. Skjerdal

Nicolai V. Skjerdal er advokat og partner i Advokatfirmaet Hjort. Han underviser også ved Det juridiske fakultet i Oslo, blant annet innen fagområdene tredjemannsvern, konkurs og panterett.