Datasikkerhet for ledere .

- hvordan beskytte din virksomhet
Er din virksomhet sikker? Hva er truslene? Hva kan du som leder gjøre om din bedrift blir rammet?

Det er mulig å beskytte virksomheten din mot de fleste trusler på Internett.

Denne lettleste og oppslagsvennlige boken gir ledere og styrer et godt grunnlag for, sammen med eget driftsmiljø, ansatte og tjenesteleverandører, å finne løsninger for å styrke datasikkerheten.

«Datasikkerhet for ledere» ble nominert som en av to finalister til OSPA-prisen 2018 - The Outstanding Security Performance Award - i kategorien "Beste nye sikkerhetsprodukt". Prisen deles ut av Næringslivets Sikkerhetsråd.

• Utgivelsesdato: 26.02.2018

Ronny Windvik

Ronny Windvik har siden 1999 jobbet som forsker innen datasikkerhet ved Forsvarets forskningsinstitutt (FFI), hvor han har ledet en rekke forskningsprosjekter innen fagfeltet. Windvik er i dag forskningssjef innen cybersikkerhet og cyberoperasjoner ved FFI.

Håkon Bergsjø

Håkon Bergsjø arbeider i Forsvaret og Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM). Han har hatt flere lederstillinger innen digital sikkerhet, og har blant annet ledet NSMs Nasjonale cybersenter. Bergsjø har siden 2019 ledet Felles Cyberkoordineringssenter (FCKS).