Alle elever har krav på en likeverdig og tilpasset opplæring. Dette forutsetter at lærere og skoleledere vet hva en slik opplæring er og hvordan den må tilrettelegges.

Denne boka gir en grundig innføring i de ulike sidene ved likeverdig og tilpasset opplæring slik den er beskrevet i stortingsmeldinger og læreplaner. For å dekke elevenes mangfoldige opplæringsbehov gjennom mange år, må lærerne ha kunnskap om barns og unges læring og utvikling. I tillegg trengs innsikt i ulike typer lærevansker og hvordan disse kan møtes.

Boka gir en grundig innføring i emner som læring og utvikling, ulike lærevansker og funksjonshemninger, den spesialpedagogiske tiltakskjeden, lærerrollen, og kommunikasjon og samarbeid med aktører innenfor og utenfor skolen.

Utdanningspolitiske retningslinjer og nyere forskning knyttet til de temaene boka tar opp, er oppdatert i denne nye utgaven. I tillegg er noen av kapitlene slått sammen og kortet ned.

Boka er skrevet for lærerstudenter. Den er også nyttig som oppslagsbok for skoleledere, lærere og ansatte i den pedagogisk-psykologiske tjenesten.





Mer info om boka -

Sider 264
Målform bm
Utgave 2
ISBN 9788215025780
Utgivelsesår 2016
Bokgruppe 215
Salgsdato 10.02.2016
Leveringstid 3-5 dager

Produktet   ble lagt til i handlekurven. Se handlekurven

x