Velg format

På lager
kr 319

Motivasjon for læring

Teori og praksis
Optimal læring og utvikling i skolen forutsetter at elevene er motivert for skolearbeidet. Dette er derfor en av de viktigste oppgavene for lærerne.
En av de største utfordringene som lærerne står overfor, er å motivere elevene. I de fleste skoleklasser varierer elevenes motivasjon kraftig: Noen elever viser høy motivasjon for skolearbeidet, mens andre viser lav interesse og yter liten innsats på skolen.
Det er avgjørende at lærerne ikke bare kjenner pedagogiske prinsipper og praktiske implikasjoner, men at de også kjenner teoriene som de praktiske anbefalingene er utledet fra. Boka har derfor lagt vekt på å vise sammenhengen mellom teori og praksis.

Boka er skrevet for studenter i lærerutdanningen.

Einar M. Skaalvik er professor emeritus i pedagogisk psykologi og forskningsmetode. Sidsel Skaalvik er professor emerita i spesialpedagogikk ved Pedagogisk institutt, NTNU. Begge er nå seniorforskere ved NTNU Samfunnsforskning.

Informasjon om boka

  • Sider: 128
  • Språk: Bokmål
  • ISBN: 9788215024899
  • Utgivelsesdato: 23.01.2015
  • Bokgruppe: 215

Einar M. Skaalvik

Einar M. Skaalvik er professor emeritus i pedagogisk psykologi ved Pedagogisk institutt, NTNU. Han er også knyttet til NTNU Samfunnsforskning.
Mer informasjon om forfatteren

Sidsel Skaalvik

Sidsel Skaalvik er professor emerita i spesialpedagogikk ved NTNU. Hun har også over 20 års praksis som lærer og som konsulent i PP-tjenesten.
Mer informasjon om forfatteren