Du må skrive!

Skrivebok for studenter i barnevern og sosialt arbeid

Hør podkasten du må skrive

Se Jan Storøs side om skriving

Én ting har vi alle til felles når vi søker oss til høyere utdanning. Vi trenger å skrive.

Det er to hovedgrunner til at du må skrive i høyere utdanning. Den første grunnen er at du må levere arbeidskrav, semesteroppgaver og eksamensbesvarelser. Den andre er at skriving er et fantastisk verktøy for å lære. Det er ikke nok at du leser og lytter. Du må arbeide aktivt med stoffet og gå i dybden. Da er skriving et godt redskap. Når du skriver, trener du på å reflektere over det du lærer. Det er spesielt viktig i et yrke der du ofte må bruke faglig skjønn for å ta gode avgjørelser.

«Du må skrive!» gir deg verdifull hjelp til å utnytte skrivingen på best mulig måte mens du studerer. Boken gir deg en mengde tips til hvordan du kan arbeide mer effektivt med studiet ved hjelp av skriving. Blant mye annet lærer du hvordan du kan analysere, diskutere og strukturere en faglig tekst.

Boken er skrevet med tanke på bachelorstudenter innen barnevern, sosialt arbeid, vernepleie og pedagogikk, men den passer også for studenter på alle profesjonsstudier.

• ISBN: 9788215032061
  • Utgivelsesdato: 22.02.2019
Jan Storø

Jan Storø er barnevernspedagog og cand.polit. Han er dosent ved barnevernspedagogutdanningen på OsloMet - storbyuniversitetet. Storø har tidligere publisert blant annet «På begge sider av atten. Om ungdom, barnevern og ettervern» (2001) og «Ettervern og overgang for ungdom i barnevernet» (2012).