Kognitiv terapi ved psykose

Forfatterne gir en introduksjon til den kognitive modellen for psykosesymptomer. De beskriver metoden ved å vise konkrete eksempler på intervensjoner og holdninger hos terapeuten som fremmer bedring, mestring og livskvalitet.
Forfatterne er erfarne kognitive terapeuter, og de har gjennom mange år gitt helsepersonell opplæring i kognitiv terapi ved psykose.

Boken er skrevet for studenter og klinikere innenfor fagfeltet psykisk helse.

• Utgivelsesdato: 30.03.2016

Marit Grande

Marit Grande (f. 1961) er psykologspesialist, kognitiv og metakognitiv terapeut og veileder. Hun har arbeidet ved TIPS Sør-Øst, som er en regional kompetansetjeneste for psykoser ved Oslo Universitetssykehus. Fra 2016 er hun privatpraktiserende psykolog med driftsavtale fra Helse Sør-Øst.

Lene Hunnicke Jensen

Lene Hunnicke Jensen (f. 1960) er ergoterapispesialist i psykisk helse, kognitiv terapeut og veileder. Hun arbeider som spesialkonsulent ved TIPS-poliklinikken, Asker DPS i Vestre Viken HF og som TIPS Sør-Øst konsulent ved Regional Kompetansetjeneste ,TIPS Sør-Øst.