Medisinsk spørrebok for helsefagsstudenter

Helsefagstudentene får her en utmerket tilleggsressurs til andre læremetoder, og til å repetere kunnskapen innen fagområdene fysiologi, anatomi og cellebiologi.
Medisinsk spørrebok for helsefagstudenter inneholder 1780 spørsmål organisert rundt fagområdene fysiologi, anatomi og cellebiologi.

Fysiologi har spørsmål fra følgende emner: Nyrene og urinveiene, sirkulasjonssystemet, respirasjon, blodet, fordøyelsen, ernæring, huden, sansene, immunologi, endokrinologi, kjønnsorganene/forplantningen.

Anatomi har spørsmål fra følgende emner: Muskulatur, skjelettet, nervesystemet.

Cellebiologi har spørsmål fra følgende emner: Cellebiologi og syre/base.

Spørsmålene bygger på de mest brukte lærebøkene for sykepleier-, fysioterapi- og bioingeniørstudentene. For medisinerstudentene vil spørsmålene fra anatomi- og fysiologidelen være relevante.

Helsefagstudentene får her en utmerket tilleggsressurs til andre læremetoder, og til å repetere kunnskapen innen de nevnte fagområdene.

• ISBN: 9788215019840
  • Utgivelsesdato: 11.09.2013

Per Erik Stribolt-Halvorsen

Per Erik Stribolt-Halvorsen (f. 1953) har studert kjemi og medisin ved Universitetet i Oslo. I dag leder han sitt eget innovasjonsfirma som er basert på produktutvikling (Duplodent og Stetoterm) innenfor medisin og hygieneartikler.
Stribolt-Halvorsen utgav Quizmasterens store spørrebok i 2012.