Psykisk helsevern fra oss som kjenner det

Unge deler erfaringer og gir råd

På radio

Artikler

«Hei du! Denne boka er til akkurat deg. Til deg som skal jobbe med barn og unge. Du kan bidra til å endre liv, vet du det? Vi ber deg om alltid å huske å møte oss med hjertet først. For det betyr mest. At du er deg selv og tør å vise følelser. Da lærer du oss at det å vise følelser er greit.

DU kommer til å bli viktig.
Sommerfuglene i magen din kan komme til å fly vilt. Når du først begynner å forstå oss. Vi snakker av erfaring, fra dypt i hjertet vårt, til hjertet ditt.» (Fra bokas innledning)

104 unge fra hele landet har bidratt i boka. De er fra 14 til 21 år. Alle har erfaring fra psykisk helsevern for barn og unge. De har bidratt med sine viktigste råd, bygd på svar om hva som har vært nyttig og ikke nyttig i sine møter med psykisk helsevern.

Boka er aktuell for alle som vil forstå og bidra til godt psykisk helsearbeid for barn og unge. Den er nyttig for studenter innen psykologi, medisin, psykisk helsearbeid, sykepleie, sosialt arbeid og barnevern. Boka er også nyttig for fagfolk i psykisk helsevern og for politikere og byråkrater som har makt over psykisk helsehjelp.

• Utgivelsesdato: 08.05.2019