Reaksjoner og mekanismer i organisk kjemi

Hør Alexander H. Sandtorv om organisk kjemi i Universitetsforlagets podkast!

«Reaksjoner og mekanismer i organisk kjemi» er et nyttig og oversiktlig støttehefte til organisk kjemi for universitet og høyskole.

Organisk kjemi er et stort og komplekst fagområde med mange detaljer å holde styr på. Det kan lett bli overveldende å orientere seg i den store informasjonsmengden i en typisk lærebok i faget. Derfor har Alexander H. Sandtorv samlet de viktigste reaksjonene, mekanismene og begrepene fra organisk kjemi i dette heftet.

Store og nyttige oversikter viser de vanligste reaksjonene med betingelser og reagenser. Reaksjonsmekanismer er også vist i detalj, sammen med oversiktstabeller, lister og regler som det er viktig å kunne.

Boken passer som støttelitteratur til de fleste læreverk i organisk kjemi og egner seg like godt når en leser, som når en løser oppgaver, pugger eller forbereder seg til eksamen.

• ISBN: 9788215031996
  • Utgivelsesdato: 18.01.2019

Alexander Harald Sandtorv

Alexander H. Sandtorv er førsteamanuensis i kjemi ved Universitetet i Oslo. Han har skrevet flere lærebøker i kjemi og fagbøker for barn og unge. Han er en av landets fremste kjemiformidlere, blant annet med egen spalte i Morgenbladet.