Tekstens mønstre

innføring i litterær analyse
Formålet med Tekstens mønstre er å gi praktisk innføring i litteraturforståelse og tekstanalyse. Boka er først og fremst skrevet for studenter på grunnfagstrinnet i faget nordisk ved universiteter og DH og i ettårsstudiet i norsk ved pedagogiske høgskoler. Men også lærere i videregående skole og studenter ved Bibliotekhøgskolen vil ha nytte av den.

• ISBN: 9788200073871
  • Utgivelsesdato: 01.12.1985

Åsfrid Svensen

Åsfrid Svensen (f. 1936) er professor emerita i nordisk litteratur fra Universitetet i Oslo. Hun har skrevet innføringsbok i litterær analyse, "Tekstens mønstre" (1985), og "Orden og kaos. Virkelighet og uvirkelighet i fantastisk litteratur" (1991). Svensen har dessuten publisert flere artikler og bøker om blant annet barnelitteratur og om bøker av Arne Garborg, Olav Duun og Torborg Nedreaas.

(Foto: Ram Gupta/UiO)