Hvor god er IKT-kompetansen i lærerutdanningen?

Skolen og lærerutdanningen påvirker hverandre, også innenfor området IKT og bruk av digitale verktøy. Den siste stortingsmeldingen om lærerutdanningen presiserer at lærerutdanningen må prioritere pedagogisk bruk av IKT og digital kompetanse om man skal klare å holde tritt med praksisfeltet som lærerstudentene skal ut i. Internasjonal forskning viser det samme behovet.

Boka, som er en ny utgave av «Skulen og den digitale læringsrevolusjonen» (2007), gir innblikk både i hvordan det står til med den digitale kompetansen i skolen og hvordan lærerutdanningen må arbeide for kunne utdanne digitalt kompetente lærere.

Rune Johan Krumsvik er professor i pedagogikk ved Universitetet i Bergen. Øvrige bidragsytere er Marte Blikstad-Balas, Carl F. Dons, Kjetil Egelandsdal, Ola Erstad, Anniken Furberg, Bjarte Furnes, Anne Cathrine Gotaas, Greta Gudmundsdottir, Elen Instefjord, Lise Ø. Jones, Kristine Ludvigsen, Andreas Lund, Ann Sørum Michaelsen, Elisabeth Norman, Geir Ottestad, Fredrik Røkenes, Øystein Skaar og Marianne Øfstegaard.




Mer info om boka -

Sider 336
Målform bm
Utgave 2
ISBN 9788215020495
Utgivelsesår 2016
Bokgruppe 215
Salgsdato 12.02.2016
Leveringstid 3-5 dager

Produktet   ble lagt til i handlekurven. Se handlekurven

x