Velg format

På lager
kr 399

Digitale medier

Teknologi, anvendelser, samfunn, 3. utgave
Internett og digitale medier har blitt selvfølgelige i hverdagen. Denne boken forteller hvor de digitale mediene kommer fra, om teknikken som gjør dem mulige og hvordan de anvendes.
«Digitale medier» gir innsikt i sentrale debatter om nettets utfordringer, som spørsmål rundt opphavsrett og personvern. Forfatterne gir en bred og tverrfaglig innføring i de digitale medienes uttrykk, særtrekk og ikke minst, hvordan de spiller sammen med kultur, politikk og hverdagsliv.

Her er viktig innsikt for studenter i alle fag hvor digitale medier har en relevant plass, og for alle som er nysgjerrige på mediene som opptar så mye av vår tid. Boken er utstyrt med en forklarende ordliste.

Informasjon om boka

  • Sider: 224
  • Språk: Bokmål
  • ISBN: 9788215025025
  • Utgivelsesdato: 18.03.2015
  • Bokgruppe: 214

Gisle Hannemyr

Gisle Hannemyr er forsker ved Institutt for Informatikk ved Universitet i Oslo. Hans spesialfelt er bl.a. teknologi og samfunn, e-handel, datasikkerhet og informasjonsarkitektur. Hannemyr har mottatt Rosings hederspris for sitt arbeid med å gjøre Internett kjent for folk flest.
Mer informasjon om forfatteren

Gunnar Liestøl

Gunnar Liestøl er dr. philos. i medievitenskap og professor ved Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo. Han forsker og underviser i digitale medier og har publisert en rekke fagbøker og -artikler, i tillegg til digitale produksjoner.
Mer informasjon om forfatteren

Terje Rasmussen

Terje Rasmussen er sosiolog og professor i medievitenskap ved Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo. Han har utgitt en rekke fag- og lærebøker, blant annet om Internett, sosiale medier, nettverk, journalistikk og etikk.
Mer informasjon om forfatteren