Journalistikken forandres. Den engasjerer og irriterer, men forsvinner ikke. Tvert i mot. Tilgangen til nyheter og journalistikk er lettere og mer allestedsnærværende enn noen gang. Samtidig rystes journalistikken i sine grunnvoller. Konkurransen med internasjonale aktører skjerpes, etablerte inntektskilder forvitrer, og publikums krav om åpenhet og innsyn ledsages av et ønske om medvirkning i journalistiske prosesser.

De journalistiske nyorienteringene vi møter i denne boken er økonomiske, teknologiske og praktiske. Det dreier seg om nytt på nett og brett, om forretningsmodeller, om eksperimenter på nye formidlingsplattformer og om diverse forsøk på å knytte allianser mellom medier og brukere. Hvem og hva finner et fotfeste i folks mobile mediehverdag? Og går endringene på bekostning av en samlende offentlighet?

Forfatterne diskuterer blant annet ideologi, mediekritikk og journalistikk i det flerkulturelle samfunnet. De tar også for seg endring i ulike sjangere, uttrykksformer og formater og undersøker hvordan journalistikken inngår i stadig nye sammenhenger.


Mer info om boka -

Sider 328
Målform b/n
Utgave 1
ISBN 9788215020747
Utgivelsesår 2012
Bokgruppe 214
Salgsdato 15.10.2012
Leveringstid 3-5 dager

Produktet   ble lagt til i handlekurven. Se handlekurven

x