Oppgave- og materialsamling i forvaltningsrett

5. utgave
Denne femte utgaven av «Oppgave- og materialsamling i forvaltningsrett» er en omarbeidet og utvidet utgave. Foruten å ta hensyn til lovendringer og andre rettsendringer fra det siste tiåret, er oppgaveutvalget blitt fornyet med oppgaver fra forvaltningspraksis. Det er gjort for at boken skal avspeile dagens samfunnssituasjon, illustrere nye og gamle utfordringer og vise hvorfor det er så morsomt å arbeide med alminnelig forvaltningsrett.

Som tidligere inneholder boken forelesningsdisposisjon, praktiske oppgaver, støtte til oppgaveløsninger og henvisninger til blant annet dommer, lovforarbeider og litteratur som det i liten grad blir vist til i standardverkene i alminnelig forvaltningsrett.

• Utgivelsesdato: 30.01.2013

Erik Magnus Boe

Erik Magnus Boe er professor emeritus i rettsvitenskap ved Universitet i Oslo. Han hadde fagansvaret i forvaltningsrett frem til 2013. Boe har lang erfaring i å undervise på universitets- og høyskolenivå, for jurister, for saksbehandler og for andre som bruker rettsregler i sitt daglige virke. Han ble tildelt Tano Aschehougs fagbokpris for Innføring i juss i 1996.