Public Management in the Twenty-first Century

- Trends, Ideas and Practices
What kind of ideas are behind the remodelling of the state and public sector, and how are these ideas materialized in practice?

In this book the authors illustrate what are the driving forces behind the huge amount of public management reforms over the last three decades. Trends and ideas of public management reforms in practice are validated by data from European Public Sector Award cases (2009 and 2011).

The book consists of six parts:
Part 1: Public Sector in Transition
Part 2: Smart Public Service Delivery
Part 3: Collaborative Governance
Part 4: Going Green
Part 5: Leadership and Management Change
Part 6: Managing Change in Public Sector

The ambition of the book is to contribute to answering the recent debates in the field:
- Why has public management reforms become such a prominent issue?
- What relevant models and methods have been influential?
- How can these reforms be deliberate changes in structures, processes and incentives improving efficiency, effectiveness and legitimacy in public organisations?

• Språk: Engelsk
  • ISBN: 9788215021997
  • Utgivelsesdato: 23.08.2013

Tor Busch

Tor Busch, dr.oecon. er professor emeritus ved NTNU. Han har forsket på og undervist i ledelse og økonomistyring for offentlig sektor ved NTNU Handelshøyskolen gjennom hele karrieren. Busch har også et omfattende forfatterskap innenfor økonomi og ledelse.

Jan Ole Vanebo

Jan Ole Vanebo, ph.d., er professor emeritus i ledelse og økonomistyring ved Nord Universitet. Han har lang erfaring som rådgiver overfor næringsliv og offentlig forvaltning. Vanebo har også lang undervisningserfaring og et omfattende forfatterskap innenfor økonomi og ledelse.

Kurt Klaudi Klausen

Kurt Klaudi Klausen er professor i offentlig organisasjon og ledelse ved Institutt for Statskunnskap og leder av MPM og MOL ved Syddansk Universitet. Hans forskning har de seneste år dreid seg om strategisk ledelse, herunder om fusjoner knyttet til den danske Strukturreform. Seneste bøker: Strategisk ledelse - de mange arenaer (2009); Institusjonsledelse (2006) og Regionsdannelsen (2009).

Erik Johnsen

Professor Erik Johnsen er tilknyded Handelshøjskolen ved Universitetet i København.

Alexander Heichlinger