De siste årene har over 300 millioner bilder på Instagram fått taggen #selfie. De utgjør bare en liten del av den enorme mengden selfies som publiseres i sosiale medier. Lin Prøitz og Kristoffer Eliassen (foto, design, produksjon) har sammen skapt en vakker og tankevekkende bok om hvordan vi kan forstå denne flommen av selvbilder.

Utbredelsen av selfiefenomenet øker vårt behov for å forstå sammensatt visuell kommunikasjon. Vi trenger kunnskap som kan gjøre oss mer bevisste på hva det er vi ser og hva vi gjør med alle disse bildene.

Det er det denne boken vil gi. Den handler om hva selfier er, hva de er uttrykk for og hvordan de inngår i hverdagslivet vårt. Særlig oppmerksomhet rettes mot hvordan digital teknologi påvirker vår forståelse av intimitet, kjønn og seksualitet. Boken tar også for seg noen av selfiens forløpere.

CONTAINS ENGLISH TRANSLATION.

Forfatter er Lin Prøitz, medieviter og kjønnsforsker.

Kristoffer Eliassen har designet og produsert e-boken, og bidrar også med fotografier. Hans prisbelønte bilder utgjør en svært interessant del av boken. Bildene fikk 3. plass i den prestisjetunge Sony World Photography Awards i 2016. Nettside: kristoffereliassen.no


Mer info om boka -

Innbinding ebok
Målform bm
Utgave 1
ISBN 9788215026428
Utgivelsesår 2016
Bokgruppe 823
Salgsdato 23.09.2016

Produktet   ble lagt til i handlekurven. Se handlekurven

x