Statistikk og dataanalyse

9. utgave
Statistikk og dataanalyse gir en innføring i statistikk for studenter innen økonomi og administrasjon. Omfanget kan tilpasses et kurs med 6 til 9 studiepoeng.

Boken gir en grundig, men padagogisk og lettfattelig innføring i statistikk og dataanalyse uten overdreven bruk av matematikk.

Boken inneholder et bredt spekter av statistiske tester og metoder, og viser hvordan disse kan utføres ved hjelp av Excel og Statark, og hvordan utskrifter fra et profesjonelt verktøy som SPSS skal tolkes.

I denne 9. utgaven har forfatteren foretatt en rekke justeringer og deler av eksemplene og oppgavene er fornyet.

Et eget arbeidshefte følger læreboken. Her vises i detalj hvordan oppgavene løses ved hjelp av Excek, Statark og SPSS.

• Utgivelsesdato: 11.01.2007

Fred Wenstøp

Fred Wenstøp er professor i beslutningsanalyse ved Handelshøyskolen BI der han i mange år har vært ansvarlig for grunnkursene i statistikk.
Hans interessefelt er foruten statistikk også strategi og miljøvern.
Fred Wenstøp er cand.real fra Universitetet i Oslo og Ph.D i Management Science fra University of California, Berkeley