Funksjonelle websider med PHP

En innføring i webprogrammering
Funksjonelle websider med PHP er en innføringsbok i webprogrammering skrevet for studenter ved høgskoler og universiteter og elever i den videregående skolen.

PHP er et av verdens mest utbredte webprogrammeringsspråk og er svært anvendelig. Det er velegnet for nybegynnere og har stor overføringsverdi til andre språk. Boken bygger på de siste utviklingene i PHP og tar for seg webprogrammering fra nybegynnernivå til avansert bruker.

Boken er pedagogisk lagt opp slik at du tidlig kommer i gang med enkle programmer, og hele tiden lærer teori hånd i hånd med den praktiske utførelsen. Sentrale elementer som tilordning, valg, løkker, innebygde funksjoner og metoder blir grundig forklart før objektorienterte begreper introduseres. Boken har flust med eksempler, og til slutt i hvert kapittel er det en rekke øvelser og oppgaver du kan teste ferdighetene dine på.

Med boken følger det en nettbasert ressursside der studentene får tilgang til «kom i gang»-beskrivelser, programkode til bokens eksempler, flere oppgaver, løsningsforslag og annet fagstoff.

• Utgivelsesdato: 28.02.2022

Peter André Busch

Peter André Busch er førsteamanuensis ved Universitetet i Agder. Her underviser han i webprogrammering, e-forvaltning og hvordan IKT påvirker oss på ulike samfunnsområder og ulike nivåer.