Personlig økonomi for pensjonister

få bedre råd og et godt liv som pensjonist
Nyt pensjonslivet med orden på økonomien! I denne lettleste boken viser Tor Busch hvordan du skaper balanse i økonomien og legger grunnlaget for et godt liv som pensjonist.
Boken gir konkrete og uavhengige råd innenfor
- praktisk styring av egen økonomi
- finansiering av pensjonistlivet gjennom låneopptak
- plassering av sparepengene
- skatt på pensjonistinntekter
- alderspensjon og tjenestepensjon
- arv og gaver

Med det økonomiske grunnlaget i orden rommer pensjonisttilværelsen et hav av muligheter og drømmer som kan realiseres.

Siviløkonom og dr. oecon. Tor Busch er professor emeritus ved Handelshøyskolen i Trondheim. Han gikk relativt nylig inn i pensjonistenes rekker og erfarte at det også for en økonom med mange lærebøker på samvittigheten, er det mye å sette seg inn i.

«Temaene i boken er mange, noen kompliserte andre enkle. For de av oss som ikke er økonomisk utdannet er gir boken en fin og fornuftig fremstilling med regneeksempler av tema som pensjon, arv og skatt. Spennende tema som finansiering av pensjonistlivet gjennom låneopptak blir presentert på en oversiktlig og forståelsesfull måte. Av en som ikke prøver å selge deg noe. Det er en bok som kan anbefales på det varmeste.»
Anmeldt hos www.eldresenteret.no

Forfatter Tor Busch forklarer hva du bør tenke på før du bestemmer deg for når du vil pensjonere deg: http://ublogg.no/nar-bor-du-pensjonere-deg/

• Utgivelsesdato: 03.09.2015

Tor Busch

Tor Busch, dr.oecon. er professor emeritus ved NTNU. Han har forsket på og undervist i ledelse og økonomistyring for offentlig sektor ved NTNU Handelshøyskolen gjennom hele karrieren. Busch har også et omfattende forfatterskap innenfor økonomi og ledelse.