Arbeidsbok til Økonomistyring 2

7. utgave
Denne arbeidsboken til 7. utgave av «Økonomistyring 2 - driftsregnskap og budsjettering» er utarbeidet for anvendelse av teoristoffet gjennom praktisk oppgaveløsning.

Arbeidsboken er revidert i henhold til læreboken og følger samme struktur. Den inneholder mange nye oppgaver og forklarende løsningsforslag, hvorav mange er utarbeidet i Excel. Den egner seg derfor også godt til selvstudier.

«Økonomistyring 2» er skrevet for det andre kurset i emnet økonomistyring i Plan for bachelor i det økonomisk-administrative studiet. Boken drøfter ulike styringsmodeller og metoder for lønnsomhetsanalyser, og hvordan de kan integreres. Drøftingene suppleres med aktuelle eksempler fra ulike virksomheter. Den praktiske og grundige tilnærmingen gjør den også meget godt egnet for ledere og økonomimedarbeidere, som oppslagsverk eller til selvstudier.

Bokverket har egne nettsider med bl.a. interaktive oppgaver, Excel-løsninger til mange av bokens eksempler og videoforelesninger:

www.nettressurser /hoff

• Utgivelsesdato: 15.12.2020

Kjell Gunnar Hoff

Kjell Gunnar Hoff er utdannet siviløkonom ved Washington State University. Han har over 20 års erfaring som leder av virksomheter innen handel, produksjon og internasjonale petroleumstjenester. Hoff har dessuten lang undervisningserfaring og er dosent emeritus fra handelshøyskolen ved Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU). Han er æresdoktor ved Riga Technical University, Latvia.

Morten Helbæk

Morten Helbæk er utdannet både siviløkonom (NHH) og dr.ing. (NTNU). Han er dosent ved Nord universitet. Helbæk har mange års undervisningserfaring fra høgskoler og universiteter og har tidligere gitt ut lærebøker i operasjonsanalyse, finansmodellering i Excel, finansiering og investering, statistikk og fysikalsk kjemi.