Velg format

På lager
kr 439
Allvit er en digital utgave av boken som er universelt utformet og inkluderer lyd. Den tilpasser seg skjermen på PC, nettbrett og mobil. Eboken har utvidede funksjoner som fullt søk, oppslag i bøkene, notat- og markeringsfunksjon. Allvit gir deg også en helt genial kildehenvisningsfunksjon: Du markerer og får riktig kildehenvisning med ett enkelt tastetrykk. Enkelt, praktisk og studievennlig!

Boka om ledelse, samarbeid og utviklingsarbeid i barnehagen

3. utgave
Denne boken tar for seg utviklingen av lederrollen i barnehagen i henhold til planer, lover og forskrifter. Forfatteren drøfter konsekvenser for praktisk ledelse og gir leseren god forståelse av pedagogisk ledelse, administrativ ledelse, personalledelse, utadrettet barnehage ledelse og ledelse av utviklingsarbeid i barnehagen.

I barnehagelærerutdanningen trenger vi forskningsbasert undervisning, og praksisfeltet trenger innspill fra forskning for å utvikle en god praksis. Denne boken er basert på forskning om ledelse i barnehagen.
Temaene i boka er også slik at den vil egne seg svært godt i kunnskapsområdet Ledelse, samarbeid og utviklingsarbeid i barnehagen (LSU) i barnehagelærerutdanningen.

3. utgave er spesielt oppdatert i tråd med ny rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver fra 2017, og ny forskning om lederrollen i barnehagen som er kommet til siden forrige utgave fra 2019.

Dette er boken om ledelse i barnehagen for alle ledere på alle nivåer. Den er skrevet for barnehagelærerstudentene, og for de som allerede jobber som ledere i barnehagen.


Forfatter er Kjell Aage Gotvassli, pedagog med doktorgrad innen organisatorisk læring. Han er professor emeritus i ledelse ved Nord universitet. Gotvassli har publisert om lag 20 fagbøker og en rekke fagartikler om ledelse i barnehagen, kunnskapsledelse og andre emner innenfor organisasjon og ledelse.

Informasjon om boka

  • Språk: Bokmål
  • ISBN: 9788215072395
  • Utgivelsesdato: 10.02.2025
  • Bokgruppe: 893

Kjell Aage Gotvassli

Kjell Aage Gotvassli er pedagog med doktorgrad innen organisatorisk læring. Han er professor i ledelse ved Dronning Mauds Minne Høgskole og ved Nord universitet.
Mer informasjon om forfatteren