Choose format

In stock
NOK 349

Hva er strategi?

OMTALE OG ANMELDELSE: 

    • Titan.uio.no: Koronakrisen: – Vi vet ikke før i ettertid om strategien er riktig. Les artikkel her. 
    • Dagsavisen: Søppelbeslutninger. Les kronikk fra forfatter her
    • Idunn: Lene Pettersen: Hva er strategi? Les anmeldelse her. (Krever innlogging) 
       
Boken gir en presis og konsis oversikt over strategifaget. Gjennom å presentere flere perspektiver gir Pettersen en bred forståelse for hva strategi er, og hvorfor noen virksomheter har et konkurransefortrinn. Boken peker både fremover og bakover. Den inneholder en historisk fremstilling som viser hvor strategifaget kommer fra, og hvordan det har utviklet seg. Men forfatteren vier også mye plass til nyere perspektiver i strategifaget. Dette er perspektiver som i tillegg til å forklare hvorfor og hvordan resultater oppnås, legger spesielt vekt på endring, innovasjon og hvordan menneskelig interaksjon påvirker strategiske beslutninger, prosesser og utfall.

Hva er strategi? forklarer abstrakte teorier på en lett begripelig og anvendelig måte. Alle viktige poenger er illustrert ved hjelp av relevante og oppdaterte eksempler. En klar styrke ved boken er hvordan forfatteren kobler strategifaget til teknologisk utvikling, digitalisering og kunstig intelligens. I en tid hvor strategifaget brukes i mange ulike fagfelt, henvender denne boken seg til både studenter og praktikere.

Forord av professor Inger Stensaker ved Norges handelshøyskole.

Detailed information

  • Pages: 192
  • Language: Norwegian
  • ISBN: 9788215026992
  • Publication date: 17.03.2020
  • Book group: 212
Lene Pettersen

Lene Pettersen

Lene Pettersen er sosialantropolog med doktorgrad i strategi fra Handelshøyskolen BI. Hun er førsteamanuensis i digital innovasjon ved Institutt for informatikk, Universitetet i Oslo. Pettersen har også ti års erfaring fra kommunikasjons- og konsulentbransjen. Hennes forskningsinteresser er strategi, sosiale medier, digitale plattformer, forretningsmodellinnovasjon, digitalisering, digital økonomi, delingsøkonomi og nye forretningsmodeller, innovasjon, algoritmer, kunstig intelligens og personvern. I tillegg til flere bokbidrag har hun publisert en rekke artikler i anerkjente tidsskrifter.
More about the author