Choose format

In stock
NOK 609

Lærerens verden

Innføring i generell didaktikk, 6.utgave
Lærerens verden er ei begynnerbok for lærerstudenter, studenter i pedagogikk og andre som vil sette seg inn i temaer om skole og opplæring. Boka gir en innføring i skolens historie, dens oppgave i samfunnet og dens etiske plattform, læreplaner, mål og kompetansemål for læring, arbeidsmåter og elevvurdering. Boka omtaler også lærerrollen, sosialt læringsmiljø, skoleutvikling og skolen som organisasjon. Den er oppdatert på Læreplanverket for kunnskapsløftet 2020 (LK20).

Didaktikk er en disiplin som tradisjonelt setter betydningen av skolens kunnskapsinnhold i sentrum. Gjennom de siste skolereformene er de didaktiske prinsippene endret. Et siktemål for denne boka er å gi leserne forståelse for hvordan internasjonale perspektiver har påvirket norsk skole, og hvordan målstyring og evaluering har kommet i sentrum for den didaktiske tenkningen. I utviklingen av skolens praksis må lærerne bygge sin profesjonalitet på faglig kompetanse og på kunnskap om de overordnete perspektivene som skolen styres etter.

Gunn Imsen har lang erfaring som lærer i skolen, som lærerutdanner og som professor i pedagogikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU) i Trondheim. Hennes forskning omfatter læring og motivasjon, likestilling, læringsmiljø, skolemiljø, styring og skoleutvikling. Hun har også skrevet Elevens verden. Innføring i pedagogisk psykologi og hva er PEDAGOGIKK.

Detailed information

  • Pages: 640
  • Language: Norwegian
  • ISBN: 9788215045382
  • Publication date: 03.08.2020
  • Book group: 215

Gunn Imsen

Gunn Imsen har lang erfaring som lærer i skolen, som lærerutdanner og professor i pedagogikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU) i Trondheim. Hennes forskning omfatter læring og motivasjon, likestilling, læringsmiljø, skolemiljø, styring og skoleutvikling. Hun har blant annet skrevet Elevens verden. Innføring i pedagogisk psykologi, Lærerens verden. Innføring i generell didaktikk og hva er PEDAGOGIKK.
More about the author