Choose format

NOK 649
Expected 8/2/21

Markedsføringsledelse

10. utgave

Detailed information

  • Pages: 544
  • Language: Bokmål
  • ISBN: 9788215037080
  • Publication date: 02.08.2021
  • Book group: 212
«Markedsføringsledelse» er en innføringsbok som dekker alle emnene en markedsfører må beherske. Boken er en klassiker gjennom mange år. Den er basert på internasjonal forskning, men er forankret i norsk virkelighet gjennom et bredt tilfang av norske eksempler.

10. utgave har vært gjenstand for en gjennomgående revidering og oppdatering. Blant annet blir forholdet mellom bærekraft og markedsføring gjennomgående belyst.

«Markedsføringsledelse» henvender seg i første rekke til studenter som tar et innføringskurs i markedsføring, men også ledere og markedsførere vil ha stort utbytte av boken − enten de benytter den som oppslagsverk eller til selvstudier.

Denne boken har egen nettressurs.

Arve Pettersen

Arve Pettersen er førsteamanuensis ved NTNU Handelshøyskolen der han også var instituttleder. Han har over 30 års erfaring med undervisning og rådgiving for en rekke store norske bedrifter i markedsstrategiske spørsmål. Spesialfeltet er strategi, markedsføring på bedriftsmarkedet med hovedfokus på kommersialisering av ny teknologi, relasjonsmarkedsføring og markedsundersøkelser.
More about the author

Hans Mathias Thjømøe

Hans Mathias Thjømøe er utdannet siviløkonom fra Århus Business School, er cand.merc. fra Norges Handelshøyskole (NHH) og har doktorgrad i markedsføring fra Copenhagen Business School. Han har i mange år vært førsteamanuensis ved BI og er nå gjesteforeleser ved NTNU Business School.
More about the author

Runar Framnes

Runar Framnes er tidligere studierektor ved Handelshøyskolen BI der han også var faglig leder/Associate Dean for bachelorstudiet i internasjonal markedsføring. Framnes har sterk næringslivstilknytning gjennom mangeårig praksis som styreleder, styremedlem og konsulent for en rekke norske og utenlandske bedrifter.
More about the author

Håvard Huse

Håvard Huse har doktorgrad fra NHH Norges Handelshøyskole og er førsteamanuensis ved Handelshøyskolen BI. Forskningsinteresser inkluderer kvantitativ modellering innen markedsføringstematikk.
More about the author