Choose format

In stock
NOK 309
Allvit is a digital edition of the book that is universally designed and includes audio. It adapts to the screen on PC, tablet and mobile. The e-book has extended functions such as full search, lookup in the books, note and markup function. Allvit also gives you a completely ingenious source reference function: You mark and get the correct source reference with a single keystroke. Simple, practical and study-friendly!

Samarbeid for bærekraftig utvikling

Prosjekter i barnehage og skole
Denne antologien handler om hvordan ansatte i barnehage og skole kan samarbeide med forskere i lærerutdanningene for en bærekraftig utvikling.

Forskerne, som også er forfattere av de ulike kapitlene, har deltatt aktivt i utviklingsprosjekter og dermed fått nærhet til feltet som undersøkes. Forskerne har i samarbeid med de ansatte, bidratt til å utvikle praksis knyttet til FNs tre dimensjoner i bærekraftsmålene; miljødimensjon, den sosiale dimensjon og den økonomiske dimensjon.
Kunnskapen som er blitt utviklet i de deltakende virksomhetene er verdifull for ansatte i barnehager og skoler, lærerstudenter, og forskere som vil utvikle kunnskapen videre.

Redaktørene av antologien er Marianne Maugesten og Kari Spernes

Detailed information

  • Language: Norwegian
  • ISBN: 9788215074108
  • Publication date: 02.05.2025
  • Book group: 893

Marianne Maugesten

Marianne Maugesten er dosent i matematikkdidaktikk ved Høgskolen i Østfold. Hun har 17 års erfaring som lærer i barne- og ungdomsskolen, og har arbeidet siden 1998 i grunnskolelærerutdanningen. Hun har skrevet lærebøker for grunnskolen og lærerutdanningen, lærebokkapitler, og en rekke vitenskapelige artikler knyttet til skole og lærerutdanning.
More about the author

Kari Spernes

Kari Spernes er dosent i pedagogikk ved Høgskolen i Østfold. Hun har 20 års erfaring som lærer i barne- og ungdomsskolen, og snart 20 år fra grunnskolelærer[1]utdanningen. Hun har skrevet lærebøker, lærebokkapitler, og en rekke vitenskapelige artikler knyttet til skole og lærerutdanning.
More about the author