Choose format

In stock
NOK 289

Skriv godt, bli forstått

Guiden for å skrive bedre, raskere og med mindre smerte

Hør Christine Calvert i podkasten Ledertips med Alexander Haneng

Tenk om det kunne vært lettere å skrive! Denne boken har ett eneste mål: sørge for at du kommer i gang, skriver godt og blir ferdig.

«Skriv godt, bli forstått» er skrevet for deg som skriver ofte, men som sjelden har noen å sparre med. Her får du knep for å løse floken når du sliter med en tekst. Du lærer teknikker som gjør deg i stand til å engasjere leserne dine. Og du får det verktøyet du trenger for å skrive så klart at folk forstår. Boken er for deg som skal skrive et notat, et referat, en presentasjon eller en akademisk oppgave, en blogg eller en kronikk.

Når du har lest denne boken, vil du:

· lettere kommer i gang når du har sperre
· bli mer bevisst på hva du ønsker å formidle
· skrive godt og glassklart
· gi det lille ekstra som får teksten til å skinne
· finne en god struktur for teksten din
· sørge for at du alltid har en skrivevenn

Skriving er et håndverk, og alle kan bli flinkere til å skrive gode tekster som blir lest. Her får du øvelser, verktøy, grep og knep, slik at du kan forvandle gråstein til gull. I tillegg vil du få det morsommere når du skriver.

Detailed information

  • Language: Norwegian
  • ISBN: 9788215051772
  • Publication date: 06.09.2021
  • Book group: 895

Christine Calvert

Christine Calvert driver firmaet Tekstdoktor og har jobbet med innholdsutvikling i over 30 år, bl.a. som global webredaktør. Med et ekstra stort hjerte for klarspråk underviser hun i digital markedsføring, journalistikk og akademisk skriving. Hun har tidligere utgitt «Skriv så det selger» (2016) og «Skriv for nettet - kort og godt» (2010). Christine er en særdeles populær og anerkjent foredragsholder. Hun sitter i juryen for NTBs språkpris og er juryleder for Best i tekst.
More about the author

Ove Dalen

Ove Dalene er rådgiver i Netlife Design. Han er en populær foredragsholder og regnes som en av landets ledende eksperter på digital kommunikasjon, innholdsmarkedsføring og kundeopplevelse. Han har bakgrunn som journalist og innholdsutvikler og hjelper i dag noen av landets mest ambisiøse selskaper med å lage digitale tjenester, apper og nettsteder. Tidligere har han gitt ut bøkene «God nettskriving» (2004), «Effektiv nettskriving» (2018) og «Digital strategi for alle» (2015).
More about the author