Endringsledelse i det offentlige

3. utgave
"Endringsledelse i det offentlige" retter søkelyset på de nye styringsprinsippene som i økende grad blir innført i det offentlige. Boken serblant annet på lederens rolle i et byråkrati, forholdet mellom politisk og administrativ ledelse og ledelse av radikale endringsprosesser.

• Utgivelsesdato: 29.08.2003

Tor Busch

Tor Busch, dr.oecon. er professor emeritus ved NTNU. Han har forsket på og undervist i ledelse og økonomistyring for offentlig sektor ved NTNU Handelshøyskolen gjennom hele karrieren. Busch har også et omfattende forfatterskap innenfor økonomi og ledelse.

Jan Ole Vanebo

Jan Ole Vanebo, ph.d., er professor emeritus i ledelse og økonomistyring ved Nord Universitet. Han har lang erfaring som rådgiver overfor næringsliv og offentlig forvaltning. Vanebo har også lang undervisningserfaring og et omfattende forfatterskap innenfor økonomi og ledelse.

Erik Johnsen

Professor Erik Johnsen er tilknyded Handelshøjskolen ved Universitetet i København.