Velg format

På lager
kr 289
Allvit er en digital utgave av boken som er universelt utformet og inkluderer lyd. Den tilpasser seg skjermen på PC, nettbrett og mobil. Eboken har utvidede funksjoner som fullt søk, oppslag i bøkene, notat- og markeringsfunksjon. Allvit gir deg også en helt genial kildehenvisningsfunksjon: Du markerer og får riktig kildehenvisning med ett enkelt tastetrykk. Enkelt, praktisk og studievennlig!

Kommunikasjon med pasienter

Kravene til helsepersonell blir større, også når det gjelder kommunikasjon, og det er lett å trå feil. Hvordan bør man møte pasienter som er redde eller sinte? Hvordan skal man formidle dårlige prognoser og dødsbudskap?

Forfatterne gir deg en sammenfatning av forskning og klinisk erfaring. De gir eksempler på hvordan du skal gå frem dersom du har gjort en feil. Og du lærer hvordan du kan gjøre en god jobb og samtidig avslutte samtalen til tiden. Her er det mange eksempler som vil hjelpe deg i din kliniske hverdag, enten du er student, sykepleier, lege, fysioterapeut, helsesekretær, 113-operatør eller annen kliniker.

Denne læreboka er skrevet både for studenter og klinikere med erfaring.

Informasjon om boka

  • Språk: Bokmål
  • ISBN: 9788215046020
  • Utgivelsesdato: 04.11.2020
  • Bokgruppe: 893

Trond Mjaaland

Trond Mjaaland er psykolog, forsker, forfatter og fagformidler. Han har en doktorgrad i kommunikasjon fra Institutt for medisinske basalfag ved Universitetet i Oslo. Mjaaland arbeider som lederutvikler i Stiftelsen Administrativt Forskningsfond ved Norges Handelshøyskole (AFF), der han blant annet bidrar på Solstrandprogrammet. Mjaaland har over 30 års erfaring med lederutvikling.
Mer informasjon om forfatteren

Bård Fossli Jensen

Bård Fossli Jensen er utdannet lege ved Universitetet i Oslo, spesialist i barnesykdommer og har doktorgrad i medisinsk kommunikasjon. Han har sin egen praksis som barnelege i Nydalen i Oslo. Han har jevnlig foredrag og samlinger for medisinstudenter, sykepleiere, leger, sykehusdirektører og andre spesialiserte faggrupper. Sammen med Mjaaland har han utarbeidet nye metoder for hvordan operatører ved nødnummeret 113 skal kommunisere med mennesker i krise.
Mer informasjon om forfatteren