Velg format

På lager
kr 339
Allvit er en digital utgave av boken som er universelt utformet og inkluderer lyd. Den tilpasser seg skjermen på PC, nettbrett og mobil. Eboken har utvidede funksjoner som fullt søk, oppslag i bøkene, notat- og markeringsfunksjon. Allvit gir deg også en helt genial kildehenvisningsfunksjon: Du markerer og får riktig kildehenvisning med ett enkelt tastetrykk. Enkelt, praktisk og studievennlig!

Kunsten å bryte grenser

Tverrfaglig læring i skolen
Når grensene mellom fagene i skolen brytes, vil fagene berike hverandre og styrke elevenes læring og utvikling. Det handler ikke om å «gi fra seg» tid til tverrfaglig samarbeid, men om å vinne tid. I et tverrfaglig læringsforløp vil et fag dra nytte av perspektiver fra andre fag, og elevene vil utvikle en mer helhetlig og dypere forståelse av fagets egenart og fagets plass i en sammenheng.

Boken gir en god innføring i læreplanverkets intensjoner, og hvordan man som pedagog bør jobbe med å koble planene med hverandre. Den gir en rekke eksempler på hvordan man i praksis kan jobbe tverrfaglig i klasserommet. Det gis blant annet tips til kreativ tenking, problemløsing, organisering, fag- og timefordeling og ikke minst tverrfaglige metoder.

Målgruppene for boken er studenter i lærerutdanning og lærere i skolen.

Informasjon om boka

  • Språk: Bokmål
  • ISBN: 9788215064161
  • Utgivelsesdato: 09.05.2022
  • Bokgruppe: 893

Dag Johannes Sunde

DAG JOHANNES SUNDE er utdannet musikkviter og lærer. Han har tidligere jobbet som lærer i ungdomsskolen og som seniorrådgiver i læreplanutvikling og vurdering i Utdanningsdirektoratet. Sunde har god innsikt i prosessen fra idé til ferdig læreplan, fra innsiden. I dag jobber han som spesialrådgiver for byråd for oppvekst og kunnskap i Oslo rådhus, med implementering av LK20 i et skoleeierperspektiv.
Mer informasjon om forfatteren

Hans-Marius Fløtre Christensen

HANS-MARIUS FLØTRE CHRISTENSEN er utdannet allmennlærer og har master i utdanningsledelse. Han har jobbet i ungdomsskolen siden 1998 og har erfaring både som lærer og skoleleder. I dag er han rektor på Ringstabekk skole og jobber med å raffinere og videreutvikle en tverrfaglig praksis i tråd med LK20.
Mer informasjon om forfatteren