LMR Ledelse av Menneskelige Ressurser

Målrettet personal- og kompetanseledelse. 3. utgave
LMR (Ledelse av Menneskelige Ressurser) er skrevet for studenter og lærere i økonomisk administrative studier, personaladministrasjon, deltakere i etter- og videreutdanning innenfor ledelse og administrasjon, personalmedarbeidere, linjeledere og konsulenter.
Boken er en grundig innføringsbok i personal- og kompetanseledelse. Den gir en fyldig oversikt over personalledelse, både som fagområde og praksisfelt i bedrifter og offentlige virksomheter. De mest sentrale områder innenfor målrettet personal- og kompetanseledelse dekkes, og viktige etiske spørsmål blir diskutert.

• Utgivelsesdato: 23.08.2002

Odd Nordhaug

Odd Nordhaug (1953 - 2013) var professor ved Institutt for strategi og ledelse, Norges Handelshøyskole. Han var utdannet siviløkonom, cand.polit. og dr.philos. Nordhaug har utgitt mer enn 45 bøker og 250 vitenskapelige artikler.