Velg format

På lager
kr 679

Markedsføringsledelse

9. utgave

Informasjon om boka

  • Sider: 616
  • Språk: Bokmål
  • ISBN: 9788215030364
  • Utgivelsesdato: 20.08.2018
  • Bokgruppe: 212
Trygt forankret i oppdatert internasjonal forskning og breddfull av gode norske eksempler. Denne boken gir deg en lettlest, oppdatert, grundig og oversiktlig innføring i markedsføring.
«Markedsføringsledelse» er en innføringsbok som dekker alle emnene en markedsfører må beherske. Boken er en klassikker gjennom mange år. Den er er basert på internasjonal forskning, men er forankret i norsk virkelighet gjennom et bredt tilfang av case og eksempler fra norsk næringsliv.

9. utgave har vært gjenstand for en gjennomgående revidering og oppdatering. Blant annet er det skrevet et nytt kapittel 13 om tjenestemarkedsføring og servicemedarbeideren. Digital markedsføring og markedsføring gjennom sosiale medier har fått en viktig plass i flere kapitler. I tillegg har boken fått tilført mange nye og aktuelle eksempler.

«Markedsføringsledelse» henvender seg i første rekke til studenter som tar et innføringskurs i markedsføring, men også ledere og markedsførere vil ha stort utbytte av boken - enten de benytter den som oppslagsverk eller til selvstudier.

Arve Pettersen

Arve Pettersen er førsteamanuensis og instituttleder ved NTNU Handelshøyskolen. Han har over 30 års erfaring med undervisning og rådgiving for en rekke store norske bedrifter i markedsstrategiske spørsmål. Spesialfeltet er strategi, markedsføring på bedriftsmarkedet med hovedfokus på kommersialisering av ny teknologi, relasjonsmarkedsføring og markedsundersøkelser.
Mer informasjon om forfatteren

Runar Framnes

Runar Framnes er tidligere studierektor ved Handelshøyskolen BI og faglig leder/Associate Dean for bachelorstudiet i internasjonal markedsføring, samt programansvarlig ved BI Senter for lederutdanning. Framnes har sterk næringslivstilknytning gjennom mangeårig praksis som styreleder, styremedlem og konsulent for en rekke norske og utenlandske bedrifter. Han er forfatter/medforfatter til over 20 fagbøker.
Mer informasjon om forfatteren

Hans Mathias Thjømøe

Hans Mathias Thjømøe er utdannet siviløkonom fra Århus Business School, er cand.merc. fra Norges Handelshøyskole (NHH) og har doktorgrad i markedsføring fra Copenhagen Business School. Han har i mange år vært førsteamanuensis ved BI og er nå gjesteforeleser ved NTNU Business School.
Mer informasjon om forfatteren