English Grammar

Theory and Use. A Key to Exercises, 2nd edition
The key is an indispensable tool for any serious student of English preparing for a language examination in a bachelor college or university program.

The present volume provides a key to all exercise material in the main text: English Grammar: Theory and Use (Universitetsforlaget 2012). It also includes some general advice on how to go about writing grammar papers of different types, both practical and more theoretical.

The suggested answers are in line with the general framework of the main text, but contain little elaboration or discussion.

• Språk: Engelsk
  • Utgivelsesdato: 13.02.2012

Hilde Hasselgård

Hilde Hasselgård er professor i engelsk ved Universitetet i Oslo. Hun har også erfaring fra videregående skole (engelsk, norsk og fransk), og fra en rekke etter- og videreutdanningskurs for engelsklærere. I tillegg til lærebøkene «Visions 1 og 2» og «New Perspectives» har hun blant annet vært medforfatter av en lærebok i engelsk grammatikk for grunnfagsstudenter og Collins «Engelsk-norsk ordbok».

(Foto: Universitetet i Oslo)

Per Lysvåg

Per Lysvåg er førsteamanuensis i engelsk språk, forfatter og medforfatter av mange lærebøker for den videregående skolen og universiteter. Han har publisert flere fagartikler om engelsk syntaks og pragmatikk.