Prosjektledelse

fra initiering til gevinstrealisering, 5. utgave
Prosjektorganisering har blitt en vanlig og mye benyttet arbeidsform i offentlig så vel som i privat sektor. I Prosjektledelse - fra initiering til gevinstrealisering gir forfatteren en lettlest og grundig innføring i prosjektarbeid fra A til Å.

Boken dekker alle de viktigste emnene i faget på en klar og oversiktlig måte, og du får en god og helthetlig gjennomgang av prosjektprosessen så vel som de teknisk-metodiske aspektene ved prosjektarbeid. Boken er rik på praktiske eksempler fra ulike sektorer og bransjer.

Med sin klare struktur og gode øvelser til hvert kapittel henvender Prosjektledelse seg i første rekke til studenter, men boken vil også være veldig nyttig for alle som jobber i og med prosjekter. Prosjektmedarbeidere vil kunne bruke boken som guide og oppslagsverk for å lære seg teknikker for å håndtere daglige utfordringer, eller for å øke sin forståelse for prosjektets betydning for å realisere virksomhetens strategi og gevinst.

Denne 5. utgaven er gjennomgående revidert og oppdatert.

• Utgivelsesdato: 08.12.2020
Jan Terje Karlsen

Jan Terje Karlsen er professor i prosjektledelse ved Handelshøyskolen BI. Han er utdannet siviløkonom og dr.ing. og har i mange år forsket på og undervist i forskjellige aspekter ved prosjektledelse. Han har i tillegg, blant annet gjennom deltakelse i fregattprosjektet til Sjøforsvaret, også ervervet betydelig praktisk erfaring med gjennomføring av prosjekter.