Se gorillaen, 3. utgave

Etikk i arbeid
Etikk er et tema som kommer stadig høyere på dagsorden både i private og offentlig virksomheter. I denne velskrevne boken viser Øyvind Kvalnes at etikk også er et praktisk verktøy i arbeidslivet.

Stadige moralske kriser i arbeidslivet illustrerer behovet for etisk beredskap. Denne boken presenterer praktiske etiske verktøy som setter leseren i stand til å tenke gjennom konsekvensene av egne handlinger. Den er rikt illustrert med eksempler på aktuelle moralske dilemmaer som den enkelte arbeidstaker kan møte i hverdagen.

Forfatteren har tidligere mottatt Universitetsforlagets faglitterære pris for dette bokprosjektet. Denne 3. utgaven er gjennomgående revidert og forbedret og den er blitt tilført nye og aktuelle eksempler.

• Utgivelsesdato: 19.06.2017

Øyvind Kvalnes

Filosofen Øyvind Kvalnes er professor ved Handelshøyskolen BI. Han underviser og forsker i etikk, ledelse og vilkårene for godt samarbeid. I en årrekke har han jobbet tett med norske organisasjoner med å konkretisere deres etiske utfordringer. Han har skrevet en rekke fagbøker, og i 2005 mottok han Universitetsforlagets faglitterære pris for boken Se gorillaen! Etikk i arbeid.