Choose format

In stock
NOK 289
Allvit is a digital edition of the book that is universally designed and includes audio. It adapts to the screen on PC, tablet and mobile. The e-book has extended functions such as full search, lookup in the books, note and markup function. Allvit also gives you a completely ingenious source reference function: You mark and get the correct source reference with a single keystroke. Simple, practical and study-friendly!

Kommunikasjon med pasienter

Kravene til helsepersonell blir større, også når det gjelder kommunikasjon, og det er lett å trå feil. Hvordan bør man møte pasienter som er redde eller sinte? Hvordan skal man formidle dårlige prognoser og dødsbudskap?

Forfatterne gir deg en sammenfatning av forskning og klinisk erfaring. De gir eksempler på hvordan du skal gå frem dersom du har gjort en feil. Og du lærer hvordan du kan gjøre en god jobb og samtidig avslutte samtalen til tiden. Her er det mange eksempler som vil hjelpe deg i din kliniske hverdag, enten du er student, sykepleier, lege, fysioterapeut, helsesekretær, 113-operatør eller annen kliniker.

Denne læreboka er skrevet både for studenter og klinikere med erfaring.

Detailed information

  • Language: Norwegian
  • ISBN: 9788215046020
  • Publication date: 04.11.2020
  • Book group: 893

Trond Mjaaland

Trond Mjaaland er psykolog, forsker, forfatter og fagformidler. Han har en doktorgrad i kommunikasjon fra Institutt for medisinske basalfag ved Universitetet i Oslo. Mjaaland arbeider som lederutvikler i Stiftelsen Administrativt Forskningsfond ved Norges Handelshøyskole (AFF), der han blant annet bidrar på Solstrandprogrammet. Mjaaland har over 30 års erfaring med lederutvikling.
More about the author

Bård Fossli Jensen

Bård Fossli Jensen er utdannet lege ved Universitetet i Oslo, spesialist i barnesykdommer og har doktorgrad i medisinsk kommunikasjon. Han har sin egen praksis som barnelege i Nydalen i Oslo. Han har jevnlig foredrag og samlinger for medisinstudenter, sykepleiere, leger, sykehusdirektører og andre spesialiserte faggrupper. Sammen med Mjaaland har han utarbeidet nye metoder for hvordan operatører ved nødnummeret 113 skal kommunisere med mennesker i krise.
More about the author