Velg format

På lager
kr 369

Kultur og turistattraksjoner

- Jakten på det norske, jakten på opplevelse
I den vestlige verden bruker folk stadig mer penger på fritid og opplevelser. Samtidig spiller attraksjoner generelt og kulturattraksjoner spesielt en stadig større rolle i dagens reiseliv.
Sommeren 2005 var det ca fire millioner besøk på de ti mest populære kulturbaserte attraksjonene i Norge. Men hvilken historie og hvilket bilde er det vi egentlig formidler gjennom våre turistattraksjoner? Hva er egentlig det norske? Hva etterspør de utenlandske turistene? Hvordan tilrettelegge kulturbaserte attraksjoner? Hvordan er forholdet mellom kultur og turisme? Dette er blant temaene som behandles i denne boken som henvender seg til studenter ved reiseliv- og kulturstudier, så vel som alle som jobber med å utvikle og tilrettelegge turistattraksjoner.

Informasjon om boka

  • Sider: 200
  • Språk: Bokmål
  • ISBN: 9788215005829
  • Utgivelsesdato: 13.04.2007
  • Bokgruppe: 212

Tom Rosendahl

Tom Rosendahl er førsteamanuensis ved Institutt for ledelse og organisasjon, BI.

Hans interesseområde inkluderer markedskommunikasjon, markedsføring, prosjekt- og internkommunikasjon.
Mer informasjon om forfatteren

Sølvi Lyngnes

Sølvi Lyngnes er i dag amanuensis ved Institutt for innovasjon og økonomisk organisering ved Handelshøyskolen BI. Hun har lang og variert erfaring fra kultur- og reiselivsnæringen, blant annet som konservator/bestyrer ved Alta museum.
Mer informasjon om forfatteren