Velg format

På lager
kr 389

Kunsten å være urolig

Er det slik at uro i barnehage og skole er negativt, mens ro er positivt?

Gjennom ti kapitler tematiseres og diskuteres uro, lek og kreativitet i et kunstfaglig perspektiv. Sentrale spørsmål er:

· Hvorfor er det viktig å være urolig?
· Hvordan kan uro betraktes som en kreativ drivkraft?
· På hvilke måter kan uro skape positive endringer i barns liv?
· Kan kunstfaglige innfallsvinkler i arbeid med barn bidra til konstruktiv uro?

Boka er skrevet for studenter i barnehage- og grunnskolelærerutdanningen, men bør også leses av lærere i barnehage og skole.

Redaktørene Bjarne Isaksen og Anne Eriksen har med seg bidragsyterne Hilde S. Blix, Trine Hild Blixrud, Maria Dardanou, Gøril Figenschou, Bengt Haugseth, Trine Kampmann-Jensen, Bente Karlsen, Espen Rognli Olsvik, Anja Maria Pesch, Anne-Brit Soma Reienes, Sofie Ryan, Ingeborg Lunde Vestad, Torstein Unstad og Miriam Wiik.

Informasjon om boka

  • Sider: 160
  • Språk: Bokmål/Nynorsk
  • ISBN: 9788215056012
  • Utgivelsesdato: 26.09.2022
  • Bokgruppe: 215

Bjarne Isaksen

Bjarne Isaksen er førstelektor i pedagogikk ved Universitetet i Sørøst-Norge. Han er utdannet i musikk, nordisk og pedagogikk, og har mange års erfaring fra undervisning i grunnopplæring og høyere utdanning. Hans faglige interesser inkluderer lek, kreativitet og estetisk deltakelse i barnehage og skole.
Mer informasjon om forfatteren

Anne Eriksen

Anne Eriksen er dosent i drama og teater ved UiT Norges arktiske universitet. Hun har mange års erfaring som drama- og teaterlærer i høgskole og universitet, og tidligere også som lærer i grunnskolen. Hun underviser på fordypningsemnet musikk og drama i barnehagen og i årsstudium i drama og teater. Forskningsinteressene er teater for og med barn, anvendt teater samt teater og kulturmøter.
Mer informasjon om forfatteren