Velg format

På lager
kr 329
Allvit er en digital utgave av boken som er universelt utformet og inkluderer lyd. Den tilpasser seg skjermen på PC, nettbrett og mobil. Eboken har utvidede funksjoner som fullt søk, oppslag i bøkene, notat- og markeringsfunksjon. Allvit gir deg også en helt genial kildehenvisningsfunksjon: Du markerer og får riktig kildehenvisning med ett enkelt tastetrykk. Enkelt, praktisk og studievennlig!

Kunsten å være urolig

Er det slik at uro i barnehage og skole er negativt, mens ro er positivt?

Gjennom ti kapitler tematiseres og diskuteres uro, lek og kreativitet i et kunstfaglig perspektiv. Sentrale spørsmål er:

· Hvorfor er det viktig å være urolig?
· Hvordan kan uro betraktes som en kreativ drivkraft?
· På hvilke måter kan uro skape positive endringer i barns liv?
· Kan kunstfaglige innfallsvinkler i arbeid med barn bidra til konstruktiv uro?

Boka er skrevet for studenter i barnehage- og grunnskolelærerutdanningen, men bør også leses av lærere i barnehage og skole.

Redaktørene Bjarne Isaksen og Anne Eriksen har med seg bidragsyterne Hilde S. Blix, Trine Hild Blixrud, Maria Dardanou, Gøril Figenschou, Bengt Haugseth, Trine Kampmann-Jensen, Bente Karlsen, Espen Rognli Olsvik, Anja Maria Pesch, Anne-Brit Soma Reienes, Sofie Ryan, Ingeborg Lunde Vestad, Torstein Unstad og Miriam Wiik.

Informasjon om boka

  • Språk: Bokmål
  • ISBN: 9788215056029
  • Utgivelsesdato: 15.09.2022
  • Bokgruppe: 893

Bjarne Isaksen

Bjarne Isaksen er førstelektor i pedagogikk ved Universitetet i Sørøst-Norge. Han er utdannet i musikk, nordisk og pedagogikk, og har mange års erfaring fra undervisning i grunnopplæring og høyere utdanning. Hans faglige interesser inkluderer lek, kreativitet og estetisk deltakelse i barnehage og skole.
Mer informasjon om forfatteren

Anne Eriksen

Anne Eriksen er dosent i drama og teater ved UiT Norges arktiske universitet. Hun har mange års erfaring som drama- og teaterlærer i høgskole og universitet, og tidligere også som lærer i grunnskolen. Hun underviser på fordypningsemnet musikk og drama i barnehagen og i årsstudium i drama og teater. Forskningsinteressene er teater for og med barn, anvendt teater samt teater og kulturmøter.
Mer informasjon om forfatteren