Læreren som ressurs for elevers psykiske helse
· Hvordan kan du som lærer støtte elever som strever?
· Hvordan kan vi forstå, forebygge og utvikle strategier for elever som er urolige, har opplevd kriser eller har atferd som utfordrer?
Som lærer møter du daglig elever som opplever stress eller er urolige. Med denne boken viser forfatterne at det er viktig å forstå hva som gjør elever urolige og sinte, for å kunne møte dem og deres utfordringer på en god måte. Pedagogisk personell må forstå hva som ligger bak elevenes atferd og reaksjoner. Da blir det også lettere å finne løsninger som fungerer, og læreren kan bli en ressurs for å støtte elevers psykiske helse, mestring, trivsel og læring.
Den viktigste målsetningen med boken er å gi deg som lærer mer kunnskap om vanlige psykiske vansker og reaksjoner hos elever, og eksempler på skoletilpasninger for disse elevene. Slik kan du bli trygg nok til å handle når du ser at en eller flere av elevene dine strever. Forfatterne anbefaler at kunnskap om og tiltak for elever som har psykiske vansker bør bli en naturlig del av den allmennpedagogiske kompetansen.
Målgruppen for boken er studenter i lærerutdanninger, barnehagelærere, lærere, spesialpedagoger og andre faggrupper som enten jobber i skolen og barnehagen, eller veileder ansatte der.
· Hvordan kan vi forstå, forebygge og utvikle strategier for elever som er urolige, har opplevd kriser eller har atferd som utfordrer?
Som lærer møter du daglig elever som opplever stress eller er urolige. Med denne boken viser forfatterne at det er viktig å forstå hva som gjør elever urolige og sinte, for å kunne møte dem og deres utfordringer på en god måte. Pedagogisk personell må forstå hva som ligger bak elevenes atferd og reaksjoner. Da blir det også lettere å finne løsninger som fungerer, og læreren kan bli en ressurs for å støtte elevers psykiske helse, mestring, trivsel og læring.
Den viktigste målsetningen med boken er å gi deg som lærer mer kunnskap om vanlige psykiske vansker og reaksjoner hos elever, og eksempler på skoletilpasninger for disse elevene. Slik kan du bli trygg nok til å handle når du ser at en eller flere av elevene dine strever. Forfatterne anbefaler at kunnskap om og tiltak for elever som har psykiske vansker bør bli en naturlig del av den allmennpedagogiske kompetansen.
Målgruppen for boken er studenter i lærerutdanninger, barnehagelærere, lærere, spesialpedagoger og andre faggrupper som enten jobber i skolen og barnehagen, eller veileder ansatte der.
Informasjon om boka
- Sider: 256
- Språk: Bokmål
- ISBN: 9788215031347
- Utgivelsesdato: 28.05.2025
- Bokgruppe: 215